Adverteren op Pinterest

Voor ondernemers die tegenlage kosten automatisch klanten willen aantrekken.

Pinterest is hét inspiratie platform! Pinterest is een zoekmachine en socialmediakanaal in één en biedt ondernemers zoals jou zoveel mogelijkheden en kansen.

Op Pinterest wordt er nog weinig geadverteerd door andere bedrijven. De kans voor jou om dus op te vallen met jouw bedrijf en tegen veel lagere kosten nieuwe klanten aan te trekken. 

En dat is waar wij bij helpen.

#yes

Herken jij dit?

Jij wilt gemakkelijk klanten aantrekken die al zoeken naar jouw product of dienst.

Je bent een ondernemer die echt al wel even bezig is. Alleen er zit veel meer in. En om op te schalen weet je dat je gewoon veel meer zichtbaar moet zijn met datgene wat je doet om meer verkeer naar je website te krijgen en zo omzet te kunnen maken en meer klanten te krijgen.

Je adverteert al op andere kanalen zoals bijvoorbeeld Facebook & Instagram. Alleen jij wilt meer mensen bereiken en opschalen in omzet. Je weet dat je daarvoor op meer kanalen zichtbaar moet zijn. 

Bij Pinterest ads heb je te maken met direct verkeer. Dit zijn mensen die een directe zoekbehoefte hebben of een direct probleem hebben. Ze zoeken hiervoor een oplossing op Pinterest. Hierdoor zullen ze sneller klant worden. Ook zijn de kosten veel lager dan andere kanalen zoals Facebook, Instagram & Google. 

Daarnaast kun je ook heel specifiek targeten op Pinterest waardoor je met de juiste pin op het juiste moment getoond wordt bij jouw doelgroep. 

Alleen wat ik dus heel vaak zie gebeuren is dat ik ondernemers Pinterest ads zie inzetten die niet effectief zijn. De instellingen kloppen niet helemaal, de kwaliteit van de advertenties is niet optimaal, ze hebben vaak niet duidelijk wat het ze echt oplevert en ze zetten exact dezelfde strategie in als op andere kanalen.  Dat is vaak waar het een beetje fout gaat, want Pinterest werkt simpelweg anders dan andere socialmedia kanalen. Dat maakt het lastiger om ook op te schalen.

Ze gaan opschalen, maar stijgen dan ook veel meer in de kosten en hebben totaal geen inzicht of dit effectief gebeurt. En dat is niet de bedoeling. Het kan gewoon veel slimmer en effectiever.

Dat maakt ook dat je blijft steken op middelmatige resultaten, omdat er wordt ingezet op een matige strategie. Zo wordt niet het maximale potentieel van Pinterest ads benut. Terwijl het een super strategie is om in te zetten.

En dat is waar wij bij helpen!

Waarom zou je adverteren op Pinterest?

Pinterest is hét platform om jouw doelgroep te benaderen. Pinterest wordt een social media kanaal genoemd, maar is eigenlijk een visuele zoekmachine. 

Gebruikers op Pinterest zoeken op naar inspiratie voor hun interesses en oplossingen voor een probleem. Ze gebruiken Pinterest als zoekmachine.

Ook zijn Pinterest advertenties over het algemeen goedkoper dan Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Ads en hebben een hogere return on investment. 

Dat maakt het een goed kanaal om juist in de eerste oriënterende fase van de klantreis onder de aandacht te komen bij je potentiële klanten en meer verkeer naar je website te genereren. 

Deze klant groeide in 2 maanden samenwerken met 153 bestellingen door middel van Pinterest ads, wat resulteerde in € 13.7K extra omzet.

Voor deze klant zijn we gaan adverteren op Pinterest. Binnen 2 maanden zaten we op een gemiddelde kost per aankoop van € 1,95. In totaal had ze een 153 bestellingen extra door alleen deze Pinterest ads. De kosten in totaal voor het advertentiebudget was € 298,35. Vanaf hier zijn we verder gaan opschalen in budget.

Hoe werkt adverteren op Pinterest?

Wanneer iemand op Pinterest zoekt, gaat Pinterest de meest relevante advertenties laten zien die passen bij de zoekopdracht van de persoon. Het wil dus niet zeggen dat als jij adverteert op Pinterest jouw advertenties bij elk zoekwoord ook zichtbaar zullen zijn. Of jouw advertentie vertoont, wordt, wordt niet alleen bepaald door het hoogste bod, maar wordt ook bepaald aan verschillende elementen zoals bijvoorbeeld:

  • De kwaliteit van de advertentie.
  • De concurrentie. Is er veel concurrentie zal je beter moeten bieden en een betere kwaliteit advertentie moeten hebben.
  • Hoe een advertentie is opgebouwd.

Wanneer Pinterest vindt dat jouw advertentie daar het beste op aansluit, zal jij bovenaan in de Pinterest zoekmachine staan.

Buiten dat je op zoekwoorden kunt targeten kun je bij Pinterest ook op interesses targeten. Pinterest weet van hun gebruikers wat ze leuk vinden. Daardoor worden jouw advertenties ook getoond op basis van interesse, demografische targeting.

Deze code heb ik gekraakt na jarenlang zoveel advertenties gedraaid te hebben. Dat is precies waar we samen naar gaan kijken. Wij zorgen dat de kwaliteit van de advertentie heel erg goed is, dat jij alle handvaten hebt om die goed te kunnen produceren. Wij kijken naar welke zoekwoorden het meest interessant zijn om op te focussen als het gaat om concurrentie. En dat de advertentie goed is opgebouwd, zodat de beste resultaten worden behaald.

#wishes

Dus, jij wil niets liever dan…

DB+
$

meer verkeer naar je site of webshop en daardoor meer aankopen of klanten voor jouw waardevolle producten?

$

kunnen vertrouwen op iemand die jou helpt om meer klanten aan te trekken, zodat jij daar niet meer je kostbare tijd in hoeft te steken?

$

stoppen met geld te steken in advertenties die niet het gewenste resultaat opleveren en zeker weten dat je met je advertentiebudget werkelijk klanten en omzet behaalt?

$

jouw ideale klant bereiken met de juiste visuele boodschap?

$

erop kunnen vertrouwen dat je online advertenties altijd optimaal zijn ingesteld, zonder dat je alles driedubbel hoeft te checken of steeds tutorials hoeft te raadplegen?

$

…en dat alles zonder dat je er duizenden euro’s budget tegenaan hoeft te gooien?

Besteed dan adverteren op Pinterest uit aan Social Way. Wij kennen de Pinterest Ads-omgeving op mijn duimpje, ben op de hoogte van de laatste advertentie-updates op Pinterest en weet hoe je met jouw budget en de juiste pins, juist jouw perfecte klanten kunt bereiken via Pinterest. 

Meer klanten en omzet dankzij eerlijk advies en een Pinterest expert die met je meekijkt? Laten we samen aan de bak gaan! Wij helpen je graag.

Portfolio

Deze klanten groeiden in 2 maanden samenwerkenmet gemiddeld 10K extra omzet door middel van social media advertenties.

Sterke campagnes opzetten op social media, die resultaat opleveren – dát is waar wij blij van worden. Hier een greep uit onze resultaten die wij al voor mooie ondernemers hebben mogen genereren.

Omzet: 13.3K gemiddeld per maand vanuit advertenties

Bestellingen: 550 bestellingen per maand gemiddeld

Kosten per gemaakte bestelling: € 1,62

Omzet: 10k gemiddeld per maand vanuit advertenties

ROAS: 36 (dat is per euro advertentiebudget dat we besteed hebben, kwam er 36 euro qua omzet uit!)

Omzet: 10k per maand

Bereikte mensen: 50.000 mensen per maand
Website bezoekers: 9000 per maand

 

Leads: 400 gemiddeld per maand door middel van een webinar.

Kosten per lead: € 1,00 per lead

Website bezoekers: 1500 bezoekers gemiddeld per maand

#playhard

Hoe werken we?

Ik zeg ‘we’, maar eigenlijk is vooral het Social Way team aan het werk. Dat is nu juist het fijne aan Social Way: jij hoeft je campagnes niet voortdurend in de gaten te houden en te finetunen. Daarvoor ben ik er. Een samenwerking met Social Way ziet er als volgt uit:

  • w

    Stap 1: Intake

    Die magische klik – dat is het eerste wat belangrijk is voor een samenwerking. Dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken. Dan weet jij wie er achter deze site schuilgaat en kunnen we kijken wat jij zoekt. Ik werp alvast een blik op je account, vertel of social-media-adverteren bij jouw doelen past en laat je weten hoe ik daarbij kan helpen.

  • w

    Stap 2: Koppeling met het teamlid

    Bij akkoord kijk ik welke expert uit het Social Way team je het beste kan helpen. Daarna word je dus gekoppeld aan een teamlid. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij het teamlid. Indien dit niet het geval is kijken we of een ander teamlid beter bij jou en jouw bedrijf past. 

  • h

    Stap 3: Plan van aanpak

    Een goed plan is het halve werk. Dus starten we met een slimme strategie. We maken een plan van aanpak waarmee we online advertenties op Pinterest optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

  • Stap 4: Campagnes creëren

    We geven je instructies om passende beelden aan te leveren, waarna we inhoudelijke advertentieteksten schrijven die jou helpen om je ideale klant te bereiken. Natuurlijk laten we je het campagnemateriaal zien, zodat je er altijd nog feedback op kunt geven.

  • Stap 5: Live & monitoring

    En dan is hét c(h)ampagnemoment daar: de campagne staat LIVE. Natuurlijk zijn we er daarmee nog niet. We zitten er bovenop zolang de campagne loopt, zodat we waar mogelijk alles kan finetunen. Zo halen we alles uit de campagne.

  • Stap 6: Resultaten

    Spannend, spannend! Daar zijn de eerste resultaten. Elke twee weken ontvang je van ons een update met de campagneresultaten van die week. Zo weet je precies hoe het ervoor staat. En of je de champagnefles nogmaals kunt ontkurken.

  • Stap 7: Check-up via Zoom

    Je bent vast heel nieuwsgierig hoe het gaat. En wat mijn adviezen zijn voor de campagne. Daarom hebben we elke maand een Zoom-call van 30 minuten. We sturen je van tevoren een resultatenanalyse en nemen die met je door. Dit is hét moment waarop je al je vragen op ons kunt afvuren. Samen kijken we of jij tevreden bent en wat we misschien anders kunnen doen.

Mijn aanbod

Pinterest adverteren

Van een slimme online-advertentie-strategie tot krachtige advertentieteksten – je kunt alles rondom Pinterest-advertenties uitbesteden aan mij. Allemaal tegen een vaste prijs per maand, zonder verrassingen. Of nou ja, hopelijk wél met verrassende resultaten, maar zonder verrassende extra kosten.

*De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.

Maandelijkse investering

295,-

Alle prijzen excl. BTW.
Let op: dit tarief is exclusief de advertentiekosten die je aan Pinterest betaalt.

+ eenmalig €295 opstartkosten*

Inclusief

  • Maandelijkse campagne
  • Advies over jouw doelgroep, een passend budget en het juiste platform
  • Plan van aanpak waarmee we jouw doelgroep spot on bereiken
  • A/B-tests met beeldmateriaal en meerdere doelgroepen 

*Voor een extra campagne per maand betaal je € 200 excl. BTW extra.

  • Krachtige advertentieteksten
  • Beeldmateriaal advies en pins maken
  • Elke twee weken een resultaten update
  • Maandelijkse rapportage en Zoom-call
  • Zekerheid over een succesvolle campagne én daar zelf geen omkijken naar hebben

“Wat ben ik blij met Sanne! Als Rotterdammer kan ik haar hands-on en “niet lullen maar poetsen” instelling enorm waarderen”.

Sanne is professioneel, houdt me bij de les (heel fijn) en komt altijd met waardevolle suggesties als het om mijn social media campagnes advertenties gaat. Ik zou Sanne aanraden!”

– Vera Lenting
Eigenaresse Natur-el

Waarom Social Way?

Behaal meer klanten en omzet via online-advertenties op social media, terwijl je tijd overhoudt.

Een succesvolle social-media-campagne opzetten voor elk budget.

4,5 jaar ervaring en meer dan 125+ klanten geholpen en 2500+ campagnes gedraaid.

Transparante prijzen én heldere resultaten

Getest met 1 miljoen+ ad spend. 

Persoonlijk contact & altijd binnen 24 uur reactie op je vragen

Hi, ik ben Sanne

Online ads expert

Ik ben gek op cijfers en statistieken en tijdens mijn Bachelor Business Administration kwam ik er dan ook al snel achter dat mijn toekomst binnen marketing lag. Na mijn studie kwam ik in aanraking met adverteren op social media & Google en daar kon ik pas echt mijn passie kwijt. De combinatie van strategie, creativiteit, adviseren, cijfers en statistieken zorgde ervoor dat ik mij volledig wilde gaan focussen op dit vakgebied.

Ik ging voor een marketingbureau werken en vervolgens hielp ik zowel miljoenenbedrijven als kleine ondernemers met het opschalen van hun omzet door middel van social ads & Google ads. Ik testte hier met allerlei strategieën en budgetten.

Ik merkte dat ik voor mezelf wilde beginnen en nam 2,5 jaar geleden een sprong in het diepen. Ik zei alles in Nederland op, vertrok voor 1,5 jaar naar het buitenland en runde mijn bedrijf vanuit daar. In die tijd runde ik talloze campagnes op Facebook/Instagram, Google, LinkedIn, Pinterest en TikTok en hielp ik 125+ ondernemers. In totaal heb ik al meer dan € 1.000.000 advertentiebudget gespend.

Ik geloof daarbij niet in standaard ads, een leuk plaatje, tekstje erbij and that’s it. Het kan ook echt anders. Je kan veel creatiever ads in zetten, door gebruik te maken van onderscheidende video content en opvallende teksten.

Ik heb met heel veel verschillende strategieën getest. Ik heb veel ads mogen draaien en al meer dan € 1.000.000+ mogen spenden om zoveel mogelijk mee te gaan testen. En natuurlijk uiteindelijk daar hele mooie resultaten mee te behalen. Doordat ik dit al zolang doe en al zoveel verschillende soorten klanten heb mogen helpen, weet ik nu ook voor iedere ondernemer, welke de beste strategie is om in te zetten. En wat er voor nodig is om gemakkelijk te gaan opschalen.

Aan de slag

Let's meet!

Ben jij er klaar voor om met jouw omzet op te schalen?

Binnen 45 minuten weet jij concreet welke kansen je moet pakken om jouw doelen te behalen met jouw advertenties. Ik wind er geen doekjes om en ik hou niks voor je achter.

We nemen even helemaal jouw ads strategie onder de loep. Ik kijk even met je mee welke resultaten je behaalt, waar het slimmer kan, waar nog kansen liggen en waar je nog geld laat liggen. Die deel ik met je en dan kunnen we kijken of wij je daar verder mee kunnen helpen.

Deze sessie is 100% vrijblijvend. 

 

Veelgestelde vragen
* Waarvoor zijn de opstartkosten?

De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.

Waarom zou ik online advertenties op Pinterest uitbesteden?

Het lijkt zo simpel: je zet wat budget in, klikt wat instellingen aan en je campagne staat live. Maar niets is minder waar. Wil je met jouw budget zoveel mogelijk effect behalen? Dan zijn de juiste instellingen en een goede doelgroepselectie heel belangrijk. En dan moet je ook nog je campagne voortdurend monitoren en finetunen. Dat vraagt om de nodige kennis en om een flinke bult tijd. Door je Pinterest-advertenties uit te besteden aan mij bespaar jij veel tijd, betaal je vaak minder per klik en weet je zeker dat jouw campagne voortdurend optimaal presteert. 

Hoe zorg jij ervoor dat je de juiste doelgroep voor mij bereikt?

Je doelgroep bepalen is iets wat ik heel zorgvuldig doe op basis van ons gesprek samen. Bij adverteren op social media kun je specifiek je pijlen richten op jouw doelgroep. Ik kijk bijvoorbeeld naar leeftijd, regio, geslacht, interesses, functies en vaardigheden. Alles om de advertentie juist aan jouw ideale klant te laten zien!

Waarom is het slim om adverteren uit te besteden?

Een advertentiecampagne opzetten doe je niet zomaar even. Naast dat het tijd kost om uit te vogelen hoe het werkt, vraagt het ook om veel kennis om je campagne goed in te richten. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Want wat nu als je grof geld inzet, maar er niets mee behaalt? Of als je na een tijdje merkt dat Pinterest voor de zoveelste keer is veranderd, waardoor je campagne niets meer doet? Ik kan je adviseren over adverteren op social media, geef je eerlijk advies (ook over het benodigde budget) en ik ken de laatste wijzigingen op social-gebied. Ook weet ik welke instellingen nodig zijn en zorg ik er zo voor dat jij met je advertenties écht effect behaalt.

Hoeveel mediabudget moet ik inzetten om resultaat te behalen?

Ik raad een minimaal budget aan van € 5 per dag per campagne. Je kunt al een campagne starten vanaf een paar tientjes mediabudget per maand. We kijken samen wat er binnen jouw budget en behoeften past.

Waarom gaan we een samenwerking voor minimaal 3 maanden aan?

Ik hou van realistische verwachtingen en ik zal je dan ook geen gouden bergen beloven. Deze bespreek ik dan ook met je in een strategiesessie. Ik kijk welke kansen ik zie en geef daar een realistische verwachting op. Ik heb genoeg ervaring (4,5 jaar) en meer dan 125+ klanten geholpen om met hun omzet op te schalen. In het voorstel krijg je ook echt te horen, waar nog verbeterpunten en kansen liggen, waardoor als je dat aanpakt echt in omzet kunt gaan stijgen.

Is er een betalingsregeling mogelijk?

Ja, een maandelijkse betaling is mogelijk.