Adverteren op Pinterest
Bereik exact jouw doelgroep via succesvolle advertenties op Pinterest
Hoe zorg je ervoor dat jouw ideale klant niet om je fantastische aanbod heen kan? Actief zijn op social media is één ding. Maar wil je uit social media echte klanten halen en er méér mensen mee bereiken? Dan is adverteren op Pinterest dé manier om je websitebezoek een boost te geven. Pinterest is de visuele zoekmachine van social media.
Op Pinterest wordt er nog weinig geadverteerd door andere bedrijven. De kans voor jou om dus op te vallen met jouw bedrijf. Ik help je om van adverteren via Pinterest een social-succes te maken. En ja hoor, dat kan zeker zonder duizenden euro’s advertentiebudget.
Herken jij dit?
Frustreert het je dat je uit je online-advertenties op Pinterest nauwelijks echte klanten haalt? En ook dat je zo’n mooi aanbod hebt in je shop of op je site, maar dat mensen het bijna niet weten te vinden?
Zou jij het fantastisch vinden om wél rond te komen van je bedrijf doordat je moeiteloos de juiste bezoekers naar je site trekt, meer verkoopt en ook bestaande klanten aan je weet te binden?
Door te adverteren op Pinterest bereik jij precies de juiste klanten. Daardoor heb je meer omzet, kan je bedrijf groeien en houd jij ondertussen tijd over om te doen wat jij het liefst doet: ondernemen.
#wishes
Dus, jij wil niets liever dan…
…meer verkeer naar je site of webshop en daardoor meer aankopen of klanten voor jouw waardevolle producten?
…kunnen vertrouwen op iemand die jou helpt om meer klanten aan te trekken, zodat jij daar niet meer je kostbare tijd in hoeft te steken?
…stoppen met geld te steken in advertenties die niet het gewenste resultaat opleveren en zeker weten dat je met je advertentiebudget werkelijk klanten en omzet behaalt?
…jouw ideale klant bereiken met de juiste visuele boodschap?
…erop kunnen vertrouwen dat je online advertenties altijd optimaal zijn ingesteld, zonder dat je alles driedubbel hoeft te checken of steeds tutorials hoeft te raadplegen?
…en dat alles zonder dat je er duizenden euro’s budget tegenaan hoeft te gooien?
Besteed dan adverteren op Pinterest uit aan Social Way. Ik ken de Pinterest Ads-omgeving op mijn duimpje, ben op de hoogte van de laatste advertentie-updates op Pinterest en weet hoe je met jouw budget en de juiste pins, juist jouw perfecte klanten kunt bereiken via Pinterest.
Meer klanten en omzet dankzij eerlijk advies en een Pinterest expert die met je meekijkt? Laten we samen aan de bak gaan! Wij helpen je graag.
Adverteren op Pinterest:meer klanten en een hogere omzet!
Pinterest is een visuele zoekmachine waar Pinterest-gebruikers inspiratie opdoen voor hun creatieve ideeën. Het voordeel van Pinterest is dat je mensen al heel vroeg in het koopproces kunt beïnvloeden. Het platform is heel groeiend en de concurrentie is nog vrij laag, wat er in resulteert dat de advertentiekosten heel laag zijn. Met adverteren via Pinterest bereik jij exact jouw doelgroep! Door op Pinterest de juiste advertenties in te zetten voor jouw doelgroep kun je tienduizenden potentiële klanten aanspreken. Ook als zij je nog niet kennen.
Als je advertentiebudget inzet, dan wil je wel zeker weten dat je er concrete resultaten mee behaalt. Meer bezoekers op je site. Een flinke stijging van je volgersaantallen. Een groot aantal nieuwe nieuwsbriefabonnees. Of nee, misschien wil je het liefst concrete bestellingen zien. Hoe weet je dan zeker dat je jouw budget niet als confetti doelloos in het rond schiet, maar dat het ook echt iets oplevert? Ha, dat is waar ik voor ben!
Samen zorgen we ervoor dat je met jouw advertentiebudget een continue stroom aan klanten behaalt, waardoor jouw omzet stijgt en je meer financiële ruimte en tijd overhoudt om te doen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Als je advertentiebudget inzet, dan wil je wel zeker weten dat je er concrete resultaten mee behaalt zoals..
Meer bezoekers op je site.
Een flinke stijging van je volgersaantallen.
Een groot aantal nieuwe nieuwsbriefabonnees.
Of nee, misschien wil je het liefst concrete bestellingen zien.
#success
Hoe weet je dan zeker dat je jouw budget niet als confetti doelloos in het rond schiet, maar dat het ook echt iets oplevert? Ha, dat is waar ik voor ben!
Samen zorgen we ervoor dat je met jouw advertentiebudget een continue stroom aan klanten behaalt, waardoor jouw omzet stijgt en je meer financiële ruimte en tijd overhoudt om te doen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Kosten per website bezoeker: €0,05
Kosten per resultaat: 1,20 per lead
ROAS: 36 (dat is per euro besteeld, 36 verdiend!)
Bereikte mensen: 50.000 mensen per maand
Website bezoekers: 4000 per maand
Kosten per website bezoeker: €0,23
Bereikte mensen: 40.000 mensen per maand
Leads: 70 per maand
#playhard
Hoe werken we?
Ik zeg ‘we’, maar eigenlijk is vooral het Social Way team aan het werk. Dat is nu juist het fijne aan Social Way: jij hoeft je campagnes niet voortdurend in de gaten te houden en te finetunen. Daarvoor ben ik er. Een samenwerking met Social Way ziet er als volgt uit:
-
Stap 1: Intake
Die magische klik – dat is het eerste wat belangrijk is voor een samenwerking. Dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken. Dan weet jij wie er achter deze site schuilgaat en kunnen we kijken wat jij zoekt. Ik werp alvast een blik op je account, vertel of social-media-adverteren bij jouw doelen past en laat je weten hoe ik daarbij kan helpen.
-
Stap 2: Koppeling met het teamlid
Bij akkoord kijk ik welke expert uit het Social Way team je het beste kan helpen. Daarna word je dus gekoppeld aan een teamlid. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij het teamlid. Indien dit niet het geval is kijken we of een ander teamlid beter bij jou en jouw bedrijf past.
-
Stap 3: Plan van aanpak
Een goed plan is het halve werk. Dus starten we met een slimme strategie. We maken een plan van aanpak waarmee we online advertenties op Pinterest optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken.
-
Stap 4: Campagnes creëren
We geven je instructies om passende beelden aan te leveren, waarna we inhoudelijke advertentieteksten schrijven die jou helpen om je ideale klant te bereiken. Natuurlijk laten we je het campagnemateriaal zien, zodat je er altijd nog feedback op kunt geven.
-
Stap 5: Live & monitoring
En dan is hét c(h)ampagnemoment daar: de campagne staat LIVE. Natuurlijk zijn we er daarmee nog niet. We zitten er bovenop zolang de campagne loopt, zodat we waar mogelijk alles kan finetunen. Zo halen we alles uit de campagne.
-
Stap 6: Resultaten
Spannend, spannend! Daar zijn de eerste resultaten. Elke twee weken ontvang je van ons een update met de campagneresultaten van die week. Zo weet je precies hoe het ervoor staat. En of je de champagnefles nogmaals kunt ontkurken.
-
Stap 7: Check-up via Zoom
Je bent vast heel nieuwsgierig hoe het gaat. En wat mijn adviezen zijn voor de campagne. Daarom hebben we elke maand een Zoom-call van 30 minuten. We sturen je van tevoren een resultatenanalyse en nemen die met je door. Dit is hét moment waarop je al je vragen op ons kunt afvuren. Samen kijken we of jij tevreden bent en wat we misschien anders kunnen doen.
Mijn aanbod
Pinterest adverteren
Van een slimme online-advertentie-strategie tot krachtige advertentieteksten – je kunt alles rondom Pinterest-advertenties uitbesteden aan mij. Allemaal tegen een vaste prijs per maand, zonder verrassingen. Of nou ja, hopelijk wél met verrassende resultaten, maar zonder verrassende extra kosten.
*De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.
Maandelijkse investering
550,-
Alle prijzen excl. BTW.
Let op: dit tarief is exclusief de advertentiekosten die je aan Pinterest betaalt.
+ eenmalig €295 opstartkosten*
Inclusief
- 2 maandelijkse campagnes
- Advies over jouw doelgroep, een passend budget en het juiste platform
- Plan van aanpak waarmee we jouw doelgroep spot on bereiken
- A/B-tests met beeldmateriaal en meerdere doelgroepen
- Krachtige advertentieteksten
- Beeldmateriaal advies en pins maken
- Elke twee weken een resultaten update
- Maandelijkse rapportage en Zoom-call
- Zekerheid over een succesvolle campagne én daar zelf geen omkijken naar hebben
Meer over mij
Sanne: social-media-fanaat vanaf het eerste uur
Een echte globetrotter..
.. maar in mijn hart nog altijd een Brabander. Verzot op sushi en de veroorzaker dat de flessen sojasaus hier in huis zo snel leeg zijn.
Maar er is nog iets waar ik verslaafd aan ben: social-media-marketing.
Als social-media-expert help ik jou om met je content zichtbaar te zijn bij juist je ideale klant. Ik zorg ervoor dat jouw doelgroep de conversieknop of je site werkelijk weet te vinden. En ik maak je met alle liefde wegwijs in de wereld van algoritmes, campagnebudgetten en ads-instellingen.
Na mijn studie Business Administration zette ik meer dan duizend campagnes op.
Van zzp’ers tot grote bedrijven. Met budgetten van een paar tientjes tot wel tienduizenden euro’s per maand. Met die ervaring op zak draai ik campagnes die wél hun vruchten afwerpen voor ambitieuze ondernemers zoals jij.
Waarom Social Way?
Succesvolle online-advertenties op social media voor elk budget
Voortdurende monitoring voor het beste resultaat
Transparante prijzen én heldere resultaten
Eerlijk advies over een passend budget
Persoonlijk contact & altijd binnen 24 uur reactie op je vragen
#reviews
Veelgestelde vragen
* Waarvoor zijn de opstartkosten?
De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.
Wat levert adverteren op social media mij op?
Dat verrekte algoritme. Het zorgt ervoor dat je met je standaard posts op Instagram en Facebook vaak maar 20% van je volgers bereikt. En niet-volgers? Die weten je al helemaal niet te vinden. Dat algoritme kan ik niet voor je wegtoveren, wél bestaat er een handige manier om toch ideale klanten te bereiken. Ook buiten je volgers om. Adverteren op social media dus! Je bereikt er een veel groter publiek mee en behaalt zo meer bezoekers, volgers, leads, klanten en omzet.
Waarom zou ik online advertenties op Pinterest uitbesteden?
Het lijkt zo simpel: je zet wat budget in, klikt wat instellingen aan en je campagne staat live. Maar niets is minder waar. Wil je met jouw budget zoveel mogelijk effect behalen? Dan zijn de juiste instellingen en een goede doelgroepselectie heel belangrijk. En dan moet je ook nog je campagne voortdurend monitoren en finetunen. Dat vraagt om de nodige kennis en om een flinke bult tijd. Door je Pinterest-advertenties uit te besteden aan mij bespaar jij veel tijd, betaal je vaak minder per klik en weet je zeker dat jouw campagne voortdurend optimaal presteert. Ook als Facebook en Instagram hun platformen updaten.
Hoe zorg jij ervoor dat je de juiste doelgroep voor mij bereikt?
Je doelgroep bepalen is iets wat ik heel zorgvuldig doe op basis van ons gesprek samen. Bij adverteren op social media kun je specifiek je pijlen richten op jouw doelgroep. Ik kijk bijvoorbeeld naar leeftijd, regio, geslacht, interesses, functies en vaardigheden. Alles om de advertentie juist aan jouw ideale klant te laten zien!
Waarom is het slim om adverteren uit te besteden?
Een advertentiecampagne opzetten doe je niet zomaar even. Naast dat het tijd kost om uit te vogelen hoe het werkt, vraagt het ook om veel kennis om je campagne goed in te richten. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Want wat nu als je grof geld inzet, maar er niets mee behaalt? Of als je na een tijdje merkt dat Pinterest voor de zoveelste keer is veranderd, waardoor je campagne niets meer doet? Ik kan je adviseren over adverteren op social media, geef je eerlijk advies (ook over het benodigde budget) en ik ken de laatste wijzigingen op social-gebied. Ook weet ik welke instellingen nodig zijn en zorg ik er zo voor dat jij met je advertenties écht effect behaalt.
Hoeveel mediabudget moet ik inzetten om resultaat te behalen?
Ik raad een minimaal budget aan van € 5 per dag per campagne. Je kunt al een campagne starten vanaf een paar tientjes mediabudget per maand. We kijken samen wat er binnen jouw budget en behoeften past.
Waarom gaan we een samenwerking voor minimaal 3 maanden aan?
Simpel, omdat we na één maand nog niet goed kunnen bepalen hoe een campagne presteert. Er is tijd nodig om de campagne te optimaliseren door te kijken welke doelgroep en advertenties het beste werken. Na drie maanden hebben we dit goed kunnen testen en heb je daardoor wél een goed beeld van het resultaat. Dan kunnen we ook beter bekijken hoe we verder gaan.
Is het abonnement opzegbaar?
Ja, na die 3 maanden kun je je abonnement elk moment opzeggen. Zonder kleine lettertjes #pinkypromise