Adverteren op LinkedIn

Voor ondernemers dieeen zakelijke doelgroepwillen bereiken en automatisch klanten willen aantrekken.

Je bent een ondernemer die al een fijne omzet draait. Je hebt een super goed aanbod, waar je mensen echt mee helpt. Mensen zijn positief over je, maar je merkt dat het nog niet genoeg is. Niet iedereen weet jou nog te vinden. Je wilt veel meer mensen gaan helpen, opschalen in omzet en boven de concurrentie uitstijgen.

Je weet dat jouw zakelijke doelgroep op LinkedIn zit. De kunst is nu alleen nog om deze te bereiken. Je weet dat LinkedIn ads daarvoor de tool zijn.

#yes

Herken jij dit?

Jij wilt gemakkelijk zakelijke klanten aantrekken via LinkedIn ads.

Je bent een ondernemer die echt al wel even bezig is. Alleen er zit veel meer in. En om op te schalen weet je dat je gewoon veel meer zichtbaar moet zijn met datgene wat je doet om meer zakelijke leads te krijgen en zo omzet te kunnen maken en meer klanten te krijgen.

Bij LinkedIn ads heb je te maken met push marketing, mensen zijn nog niet bewust op zoek naar jouw product of dienst. Daardoor moet je ze dus eerst bewust maken van hun pijn/probleem. Daarom moet je een goede strategie hebben, jouw doelgroep goed kennen en de juiste instellingen hebben. 

Alleen wat ik dus heel vaak zie gebeuren is dat ik ondernemers LinkedIn ads zie inzetten die niet effectief zijn. De instellingen kloppen niet helemaal, de kwaliteit van de advertenties is niet optimaal, ze hebben vaak niet duidelijk wat het ze echt oplevert en ze gooien onnodig veel geld weg. Dat is vaak waar het een beetje fout gaat, wat het lastiger maakt om ook op te schalen.

Ze gaan opschalen, maar stijgen dan ook veel meer in de kosten en hebben totaal geen inzicht of dit effectief gebeurt. En dat is niet de bedoeling. Het kan gewoon veel slimmer en effectiever.

Dat maakt ook dat je blijft steken op middelmatige resultaten, omdat er wordt ingezet op een matige strategie. Zo wordt niet het maximale potentieel van LinkedIn ads benut. Terwijl het een super strategie is om in te zetten, omdat jouw zakelijke doelgroep op LinkedIn zit. Alleen je moet wel weten hoe je dit inzet. 

En dat is waar wij bij helpen!

Waarom zou je adverteren op LinkedIn?

Met adverteren op LinkedIn zorg je ervoor dat je direct een zakelijke doelgroep bereikt. Op LinkedIn zitten vaak mensen die wat serieuzer zijn en daardoor als ze hun gegevens achterlaten ook sneller serieus zijn. Hierdoor kun je hele kwalitatieve leads verzamelen via LinkedIn. Ook zijn de targetingsmogelijkheden op LinkedIn voor een zakelijke doelgroep ook veel beter dan op andere platformen zoals Facebook & Instagram, Pinterest of TikTok. 

Met LinkedIn ads kunnen wij ervoor zorgen dat wij jouw doelgroep bereiken met jouw product of dienst. Dit zorgt ervoor dat je gelijk zichtbaar bent bij jouw potentiële klant. 

Deze klant groeide in 1 maand samenwerken met 1.287 extra websitebezoekers door middel van LinkedIn ads, wat resulteerde in 65 extra boekingen die maand (€ 20K extra omzet)

Voor deze klant zijn we gaan adverteren op LinkedIn. Binnen 1 maand zaten we op een gemiddelde kost per boeking van € 19,30. In totaal had ze een 65 afspraken extra door alleen deze LinkedIn ads. De kosten in totaal voor het advertentiebudget was € 1254,65 Vanaf hier zijn we verder gaan opschalen in budget en meer advertenties gaan inzetten.

Hoe werkt adverteren op LinkedIn?

Wanneer iemand op LinkedIn scrollt gaat LinkedIn op basis van demografische gegevens (functies, bedrijven), interesses en gedrag deze persoon een advertentie laten zien. LinkedIn weet deze informatie, doordat iedereen op LinkedIn veel gegevens invult over zijn of haar werk. Ook door wat voor pagina’s ze volgen, wat voor berichten ze liken geeft LinkedIn inzicht in wat hij/zij interessant vinden. Als jij gaat adverteren op LinkedIn worden er instellingen gedaan en informatie gegeven, om te zorgen dat ze jouw ideale doelgroep bereiken. Heb jij bijvoorbeeld een lijst met bedrijven die jij graag wilt bereiken, kun je die letterlijk in de targeting meenemen. De targeting op LinkedIn is dus heel specifiek. Andere factoren die van belang zijn om getoond te worden bij jouw ideale klant is: 

  • De kwaliteit van de advertentie.
  • De concurrentie. Is er veel concurrentie zal je beter moeten bieden en een betere kwaliteit advertentie moeten hebben.
  • Hoe een advertentie is opgebouwd.

Wanneer LinkedIn vindt dat jouw advertentie daar het beste op aansluit, zal jij als eerste in de tijdlijn bij jouw doelgroep vertoond worden. 

Deze code heb ik gekraakt na jarenlang zoveel advertenties gedraaid te hebben. Dat is precies waar we samen naar gaan kijken. Wij zorgen dat de kwaliteit van de advertentie heel erg goed is, dat jij alle handvaten hebt om die goed te kunnen produceren. Wij kijken naar welke doelgroepen het meest interessant zijn om op te focussen als het gaat om concurrentie. En dat de advertentie goed is opgebouwd, zodat de beste resultaten worden behaald.

#wishes

Dus, jij wil niets liever dan…

DB+
$

…binnen een zakelijke markt meer leads, aankopen en klanten behalen door middel van online-advertenties zonder je zelf volledig in LinkedIn te hoeven verdiepen? 

$

…een flinke stijging van je websitebezoekers, en dan specifiek mensen die écht geïnteresseerd zijn in jouw aanbod?

$

…opvallen bij jouw doelgroep op de zakelijke markt zonder dat je aan koude acquisitie hoeft te doen of duurbetaalde middelen moet inzetten?

$

…gericht professionals kunnen bereiken in bepaalde branches of met bepaalde functietitels, ook zonder allerlei mensen koud te benaderen? 

$

…zeker weten dat je het meeste haalt uit jouw budget voor LinkedIn-advertenties én van je campagne een succes maakt?

$

…en dat alles zonder dat je er duizenden euro’s budget tegenaan hoeft te gooien?

Meer klanten en omzet dankzij LinkedIn ads. Benieuwd welke kansen ik zie? Plan een vrijblijvende strategiesessie in. Wij helpen je graag.

Portfolio

Deze klanten groeiden in 2 maanden samenwerkenmet gemiddeld 10K extra omzet door middel van social media advertenties.

Sterke campagnes opzetten op social media, die resultaat opleveren – dát is waar wij blij van worden. Hier een greep uit onze resultaten die wij al voor mooie ondernemers hebben mogen genereren.

Omzet: 13.3K gemiddeld per maand vanuit advertenties

Bestellingen: 550 bestellingen per maand gemiddeld

Kosten per gemaakte bestelling: € 1,62

Omzet: 10k gemiddeld per maand vanuit advertenties

ROAS: 36 (dat is per euro advertentiebudget dat we besteed hebben, kwam er 36 euro qua omzet uit!)

Omzet: 10k per maand

Bereikte mensen: 50.000 mensen per maand
Website bezoekers: 9000 per maand

 

Leads: 400 gemiddeld per maand door middel van een webinar.

Kosten per lead: € 1,00 per lead

Website bezoekers: 1500 bezoekers gemiddeld per maand

#playhard

Hoe werken we?

Ik zeg ‘we’, maar eigenlijk is vooral het team van Social Way aan het werk. Dat is nu juist het fijne aan Social Way: jij hoeft je campagnes niet voortdurend in de gaten te houden en te finetunen. Daarvoor zijn wij er. Een samenwerking met Social Way ziet er als volgt uit:

  • w

    Stap 1: Intake

    Die magische klik – dat is het eerste wat belangrijk is voor een samenwerking. Dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken. Dan weet jij wie er achter deze site schuilgaat en kunnen we kijken wat jij zoekt. Ik werp alvast een blik op je account, vertel of social-media-adverteren bij jouw doelen past en laat je weten hoe ik daarbij kan helpen.

  • w

    Stap 2: Koppeling met teamlid

    Bij akkoord kijk ik welke expert uit het Social Way team of ik je het beste kan helpen. Daarna word je dus gekoppeld aan een teamlid. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij het teamlid. Indien dit niet het geval is kijken we of een ander teamlid beter bij jou en jouw bedrijf past. 

  • h

    Stap 3: Plan van aanpak

    Een goed plan is het halve werk. Dus starten we met een slimme strategie. We maken een plan van aanpak waarmee we online advertenties op LinkedIn optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

  • Stap 4: Campagnes creëren

    We geven je instructies om passende beelden aan te leveren, waarna we inhoudelijke advertentieteksten schrijven die jou helpen om je ideale klant te bereiken. Natuurlijk laten we je het campagnemateriaal zien, zodat je er altijd nog feedback op kunt geven.

  • Stap 5: Live & monitoring

    En dan is hét c(h)ampagnemoment daar: de campagne staat LIVE. Natuurlijk zijn we er daarmee nog niet. We zitten er bovenop zolang de campagne loopt, zodat we waar mogelijk alles kan finetunen. Zo halen we alles uit de campagne.

  • Stap 6: Resultaten

    Spannend, spannend! Daar zijn de eerste resultaten. Elke twee weken ontvang je van ons een update met de campagneresultaten van die week. Zo weet je precies hoe het ervoor staat. En of je de champagnefles nogmaals kunt ontkurken.

  • Stap 7: Check-up via Zoom

    Je bent vast heel nieuwsgierig hoe het gaat. En wat mijn adviezen zijn voor de campagne. Daarom hebben we elke maand een Zoom-call van 30 minuten. We sturen je van tevoren een resultatenanalyse en nemen die met je door. Dit is hét moment waarop je al je vragen op ons kunt afvuren. Samen kijken we of jij tevreden bent en wat we misschien anders kunnen doen.

ONS aanbod

LinkedIn adverteren

Van een slimme online-advertentie-strategie tot krachtige advertentieteksten – je kunt alles rondom LinkedIn-advertenties uitbesteden aan mij. Allemaal tegen een vaste prijs per maand, zonder verrassingen. Of nou ja, hopelijk wél met verrassende resultaten, maar zonder verrassende extra kosten.

De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.

Maandelijkse investering

295,-

Alle prijzen excl. BTW.
Let op: dit tarief is exclusief de advertentiekosten die je aan LinkedIn betaalt.

+ eenmalig €295 opstartkosten*

Inclusief

  • Maandelijkse campagne 
  • Advies over jouw doelgroep, een passend budget en het juiste platform
  • Plan van aanpak waarmee we jouw doelgroep spot on bereiken
  • A/B-tests met beeldmateriaal en meerdere doelgroepen 

*Voor een extra campagne per maand betaal je € 200 excl. BTW

  • Krachtige advertentieteksten
  • Beeld advies
  • Elke twee weken een resultaten update
  • Maandelijkse rapportage en Zoom-call
  • Zekerheid over een succesvolle campagne én daar zelf geen omkijken naar hebben

“Fijne samenwerking met Social Way, regelmatige updates en goede resultaten voor de campagnes.”.

– Sanne Bakker
Eigenaresse Zoutbloed

Waarom Social Way?

Behaal meer klanten en omzet via online-advertenties op social media, terwijl je tijd overhoudt.

Een succesvolle social-media-campagne opzetten voor elk budget.

4,5 jaar ervaring en meer dan 125+ klanten geholpen en 2500+ campagnes gedraaid.

Transparante prijzen én heldere resultaten

Getest met 1 miljoen+ ad spend. 

Persoonlijk contact & altijd binnen 24 uur reactie op je vragen

Hi, ik ben Sanne

Online ads expert

Ik ben gek op cijfers en statistieken en tijdens mijn Bachelor Business Administration kwam ik er dan ook al snel achter dat mijn toekomst binnen marketing lag. Na mijn studie kwam ik in aanraking met adverteren op social media & Google en daar kon ik pas echt mijn passie kwijt. De combinatie van strategie, creativiteit, adviseren, cijfers en statistieken zorgde ervoor dat ik mij volledig wilde gaan focussen op dit vakgebied.

Ik ging voor een marketingbureau werken en vervolgens hielp ik zowel miljoenenbedrijven als kleine ondernemers met het opschalen van hun omzet door middel van social ads & Google ads. Ik testte hier met allerlei strategieën en budgetten.

Ik merkte dat ik voor mezelf wilde beginnen en nam 2,5 jaar geleden een sprong in het diepen. Ik zei alles in Nederland op, vertrok voor 1,5 jaar naar het buitenland en runde mijn bedrijf vanuit daar. In die tijd runde ik talloze campagnes op Facebook/Instagram, Google, LinkedIn, Pinterest en TikTok en hielp ik 125+ ondernemers. In totaal heb ik al meer dan € 1.000.000 advertentiebudget gespend.

Ik geloof daarbij niet in standaard ads, een leuk plaatje, tekstje erbij and that’s it. Het kan ook echt anders. Je kan veel creatiever ads in zetten, door gebruik te maken van onderscheidende video content en opvallende teksten.

Ik heb met heel veel verschillende strategieën getest. Ik heb veel ads mogen draaien en al meer dan € 1.000.000+ mogen spenden om zoveel mogelijk mee te gaan testen. En natuurlijk uiteindelijk daar hele mooie resultaten mee te behalen. Doordat ik dit al zolang doe en al zoveel verschillende soorten klanten heb mogen helpen, weet ik nu ook voor iedere ondernemer, welke de beste strategie is om in te zetten. En wat er voor nodig is om gemakkelijk te gaan opschalen.

“Wat ben ik blij met Sanne! Als Rotterdammer kan ik haar hands-on en “niet lullen maar poetsen” instelling enorm waarderen”.

Sanne is professioneel, houdt me bij de les (heel fijn) en komt altijd met waardevolle suggesties als het om mijn social media campagnes advertenties gaat. Ik zou Sanne aanraden!”

– Vera Lenting
Eigenaresse Natur-el

Aan de slag

Let's meet!

Ben jij er klaar voor om met jouw omzet op te schalen?

Binnen 45 minuten weet jij concreet welke kansen je moet pakken om jouw doelen te behalen met jouw advertenties. Ik wind er geen doekjes om en ik hou niks voor je achter.

We nemen even helemaal jouw ads strategie onder de loep. Ik kijk even met je mee welke resultaten je behaalt, waar het slimmer kan, waar nog kansen liggen en waar je nog geld laat liggen. Die deel ik met je en dan kunnen we kijken of wij je daar verder mee kunnen helpen.

Deze sessie is 100% vrijblijvend. 

 

Veelgestelde vragen
Waarvoor zijn de opstartkosten?

De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.

Waarom zou ik online advertenties op LinkedIn uitbesteden?

Het lijkt zo simpel: je zet wat budget in, klikt wat instellingen aan en je campagne staat live. Maar niets is minder waar. Wil je met jouw budget zoveel mogelijk effect behalen? Dan zijn de juiste instellingen en een goede doelgroepselectie heel belangrijk. En dan moet je ook nog je campagne voortdurend monitoren en finetunen. Dat vraagt om de nodige kennis en om een flinke bult tijd. Door je LinkedIn-advertenties uit te besteden aan mij bespaar jij veel tijd, betaal je vaak minder per klik en weet je zeker dat jouw campagne voortdurend optimaal presteert. Ook als LinkedIn hun platform update.

Hoe zorg jij ervoor dat je de juiste doelgroep voor mij bereikt?

Je doelgroep bepalen is iets wat ik heel zorgvuldig doe op basis van ons gesprek samen. Bij adverteren op social media kun je specifiek je pijlen richten op jouw doelgroep. Ik kijk bijvoorbeeld naar leeftijd, regio, geslacht, interesses, functies en vaardigheden. Alles om de advertentie juist aan jouw ideale klant te laten zien!

Waarom is het slim om adverteren uit te besteden?

Een advertentiecampagne opzetten doe je niet zomaar even. Naast dat het tijd kost om uit te vogelen hoe het werkt, vraagt het ook om veel kennis om je campagne goed in te richten. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Want wat nu als je grof geld inzet, maar er niets mee behaalt? Of als je na een tijdje merkt dat Instagram en Facebook voor de zoveelste keer zijn veranderd, waardoor je campagne niets meer doet? Ik kan je adviseren over adverteren op social media, geef je eerlijk advies (ook over het benodigde budget) en ik ken de laatste wijzigingen op social-gebied. Ook weet ik welke instellingen nodig zijn en zorg ik er zo voor dat jij met je advertenties écht effect behaalt.

Hoeveel mediabudget moet ik inzetten om resultaat te behalen?

Voor LinkedIn is er een minimaal budget van €10 per dag per campagne vereist. We kijken samen wat er binnen jouw budget en behoeften past.

Waarom gaan we een samenwerking voor minimaal 3 maanden aan?

Simpel, omdat we na één maand nog niet goed kunnen bepalen hoe een campagne presteert. Er is tijd nodig om de campagne te optimaliseren door te kijken welke doelgroep en advertenties het beste werken. Na drie maanden hebben we dit goed kunnen testen en heb je daardoor wél een goed beeld van het resultaat. Dan kunnen we ook beter bekijken hoe we verder gaan.

Ik heb al eerder advertenties uitbesteed. Hoe weet ik of ik nu wel resultaat ga behalen?

Ik hou van realistische verwachtingen en ik zal je dan ook geen gouden bergen beloven. Deze bespreek ik dan ook met je in een strategiesessie. Ik kijk welke kansen ik zie en geef daar een realistische verwachting op. Ik heb genoeg ervaring (4,5 jaar) en meer dan 125+ klanten geholpen om met hun omzet op te schalen. In het voorstel krijg je ook echt te horen, waar nog verbeterpunten en kansen liggen, waardoor als je dat aanpakt echt in omzet kunt gaan stijgen.

Is er een betalingsregeling mogelijk?

Ja, een maandelijkse betaling is mogelijk.