Adverteren in de zoekmachine Google

Voor ondernemers diebovenaan in Google willen staan en zo gemakkelijk direct klanten willen aantrekken.

Je bent een ondernemer die al een fijne omzet draait. Je hebt een super goed aanbod, waar je mensen echt mee helpt. Mensen zijn positief over je, maar je merkt dat je nog niet zo goed gevonden wordt. Dat mensen nog niet direct bij je terecht komen. En dat aantal mensen zou je willen opschalen.

Je weet dat het nu de kunst is om zoveel mogelijk mensen op jouw website te krijgen. Je weet dat het voordeel is, dat bij Google, mensen al snel geneigd zijn om te kopen, omdat ze gericht op zoek zijn naar jouw product of dienst.

#yes

Herken jij dit?

Jij wilt gemakkelijk klanten aantrekken die al koopklaar zijn via Google ads.

Je bent een ondernemer die echt al wel even bezig is. Alleen er zit veel meer in. En om op te schalen weet je dat je gewoon veel meer zichtbaar moet zijn met datgene wat je doet om meer verkeer naar je website te krijgen en zo omzet te kunnen maken en meer klanten te krijgen.

Bij Google ads heb je te maken met direct verkeer. Dit zijn mensen die een directe zoekbehoefte hebben of een direct probleem hebben. Hierdoor zullen ze sneller klant worden. Daarnaast betaal je bij Google ads alleen voor koopklare mensen.  Je hebt hier niet dat campagnes ook getoond worden aan mensen die er geen behoefte aan hebben.

Alleen wat ik dus heel vaak zie gebeuren is dat ik ondernemers Google ads zie inzetten die niet effectief zijn. De instellingen kloppen niet helemaal, de kwaliteit van de advertenties is niet optimaal, ze hebben vaak niet duidelijk wat het ze echt oplevert en ze lopen veel vertoningen in de zoekmachine van Google mis. Dat is vaak waar het een beetje fout gaat, wat het lastiger maakt om ook op te schalen.

Ze gaan opschalen, maar stijgen dan ook veel meer in de kosten en hebben totaal geen inzicht of dit effectief gebeurt. En dat is niet de bedoeling. Het kan gewoon veel slimmer en effectiever.

Dat maakt ook dat je blijft steken op middelmatige resultaten, omdat er wordt ingezet op een matige strategie. Zo wordt niet het maximale potentieel van Google ads benut. Terwijl het een super strategie is om in te zetten, omdat jouw ideale klant al een hoge intentie heeft om te kopen bij jou. Ze moeten je alleen nog weten te vinden. En daar komt Google ads bij kijken. 

En dat is waar wij bij helpen!

Waarom zou je adverteren op Google?

Met adverteren op Google zorg je ervoor dat je direct mensen aantrekt die al een koopintentie hebben en al direct naar je dienstverlening op zoek zijn. Zo kom je dus heel snel bij de juiste mensen terecht.

Met Google Ads kunnen wij ervoor zorgen dat je direct bovenin Google komt te staan met jouw product of dienst. Dit zorgt ervoor dat je gelijk zichtbaar bent bij jouw potentiële klant. Daarnaast betaal je alleen voor de klikken van mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst en een koopbehoefte hebben. Dit zorgt ervoor dat je hele lage kosten hebt en zo dus vanuit daar kunt gaan opschalen. 

Deze klant groeide in 2 maanden samenwerken met 67 extra offerte aanvragen door middel van Google ads, wat resulteerde in € 25K extra omzet.

Voor deze klant zijn we gaan adverteren op Google. Binnen 2 maanden zaten we op een gemiddelde kost per afspraak van € 3,05. In totaal had ze een 67 afspraken extra door alleen deze Google ads. De kosten in totaal voor het advertentiebudget was € 205,18. Vanaf hier zijn we verder gaan opschalen in budget.

Hoe werkt adverteren op Google?

Wanneer iemand op Google zoekt, gaat Google de meest relevante advertenties laten zien die passen bij de zoekopdracht van de persoon. Het wil dus niet zeggen dat als jij adverteert op Google jouw advertenties bij elk zoekwoord ook zichtbaar zullen zijn. Of jouw advertentie vertoont, wordt, wordt niet alleen bepaald door het hoogste bod, maar wordt ook bepaald aan verschillende elementen zoals bijvoorbeeld:

  • De kwaliteit van de advertentie.
  • De concurrentie. Is er veel concurrentie zal je beter moeten bieden en een betere kwaliteit advertentie moeten hebben.
  • Hoe een advertentie is opgebouwd.

Wanneer Google vindt dat jouw advertentie daar het beste op aansluit, zal jij bovenaan in de zoekmachine staan.

Deze code heb ik gekraakt na jarenlang zoveel advertenties gedraaid te hebben. Dat is precies waar we samen naar gaan kijken. Wij zorgen dat de kwaliteit van de advertentie heel erg goed is, dat jij alle handvaten hebt om die goed te kunnen produceren. Wij kijken naar welke zoekwoorden het meest interessant zijn om op te focussen als het gaat om concurrentie. En dat de advertentie goed is opgebouwd, zodat de beste resultaten worden behaald.

“Fijne samenwerking met Social Way, regelmatige updates en goede resultaten voor de campagnes.”.

– Sanne Bakker
Eigenaresse Zoutbloed

#wishes

Dus, jij wil niets liever dan…

DB+
$

opschalen in omzet door middel van bovenaan in de zoekmachine van Google te staan met Google ads. 

$

lage advertentiekosten Je wilt eigenlijk gaan groeien in bereik, zonder dat je 50% van je omzet kwijt bent aan advertenties.

$

een stroom aan leads en klanten zonder dat je daar tijd aan kwijt bent. 

$

boven jouw concurrentie uitstijgen zodat jouw potentiële klant bij jou koopt in plaats van de concurrent. 

Meer klanten en omzet dankzij Google ads. Benieuwd welke kansen ik zie? Plan een vrijblijvende strategiesessie in. Wij helpen je graag.

#playhard

Hoe werken we?

Ik zeg ‘we’, maar eigenlijk is vooral ons team aan het werk. Dat is nu juist het fijne aan Social Way: jij hoeft je campagnes niet voortdurend in de gaten te houden en te finetunen. Daarvoor zijn wij er. Een samenwerking met Social Way ziet er als volgt uit:

  • w

    Stap 1: Intake

    Die magische klik – dat is het eerste wat belangrijk is voor een samenwerking. Dus laten we eerst vrijblijvend kennismaken in een strategiesessie.

    Binnen 45 minuten weet jij concreet welke kansen je moet pakken om jouw doelen te behalen met jouw advertenties. Ik wind er geen doekjes om en ik hou niks voor je achter.

    We nemen even helemaal jouw ads strategie onder de loep. Ik kijk even met je mee welke resultaten je behaalt, waar het slimmer kan, waar nog kansen liggen en waar je nog geld laat liggen. Die deel ik met je en dan kunnen we kijken of wij je daar verder mee kunnen helpen.

  • w

    Stap 2: Koppeling met het teamlid

    Bij akkoord kijk ik welke expert uit het Social Way team of ik je het beste kan helpen. Daarna word je dus gekoppeld aan een teamlid. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij het teamlid. Indien dit niet het geval is kijken we of een ander teamlid beter bij jou en jouw bedrijf past. 

  • h

    Stap 3: Plan van aanpak

    Een goed plan is het halve werk. Dus starten we met een slimme strategie. We maken een plan van aanpak waarmee we advertenties op Google optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

  • Stap 4: Campagnes creëren

    We geven je instructies om passende beelden aan te leveren, waarna we inhoudelijke advertentieteksten schrijven die jou helpen om je ideale klant te bereiken. Natuurlijk laten we je het campagnemateriaal zien, zodat je er altijd nog feedback op kunt geven.

  • Stap 5: Live & monitoring

    En dan is hét c(h)ampagnemoment daar: de campagne staat LIVE. Natuurlijk zijn we er daarmee nog niet. We zitten er bovenop zolang de campagne loopt, zodat we waar mogelijk alles kan finetunen. Zo halen we alles uit de campagne.

  • Stap 6: Resultaten

    Spannend, spannend! Daar zijn de eerste resultaten. Elke twee weken ontvang je van ons een update met de campagneresultaten van die week. Zo weet je precies hoe het ervoor staat. En of je de champagnefles nogmaals kunt ontkurken.

  • Stap 7: Check-up via Zoom

    Je bent vast heel nieuwsgierig hoe het gaat. En wat onze adviezen zijn voor de campagne. Daarom hebben we elke maand een Zoom-call van 30 minuten. We sturen je van tevoren een resultatenanalyse en neem die met je door. Dit is hét moment waarop je al je vragen op ons kunt afvuren. Samen kijken we of jij tevreden bent en wat we misschien anders kunnen doen.

ONS aanbod

Google Adverteren

Van een slimme online-advertentie-strategie tot krachtige advertenties – je kunt alles rondom Google-advertenties uitbesteden aan ons. Allemaal tegen een vaste prijs per maand, zonder verrassingen. Of nou ja, hopelijk wél met verrassende resultaten, maar zonder verrassende extra kosten.

De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, zoekwoordenonderzoek te doen, koppelingen te maken, gebeurtenissen en conversies in te stellen, campagnes op te zetten en het maken van de strategie. 

Maandelijkse investering

Vanaf 295,-

Alle prijzen excl. BTW.
Let op: dit tarief is exclusief de advertentiekosten die je aan Google betaalt.

+ eenmalige opstartkosten vanaf €295*

Inclusief

  • Uitgebreid zoekwoordenanalyse, om inzicht te krijgen in waar mensen op zoeken en hoe wij onze advertenties daar op kunnen laten vertonen. 
  • Plan van aanpak waarmee we jouw doelgroep spot on bereiken
  • Advies over jouw budget. 
  • Krachtige advertentieteksten
  • Maandelijkse rapportage en Zoom-call om de resultaten te bespreken en te kijken hoe we de resultaten naar nog een hoger niveau kunnen tillen. 
  • Zekerheid over een succesvolle campagne én daar zelf geen omkijken naar hebben

“Sinds eind 2021 zijn wij gestart met Social Way voor onze online marketing. 

Sanne voelt precies aan wat onze wens is en denkt hierin ook graag mee. Zij werkt nauwkeurig en komt afspraken na. Een heel prettige samenwerking!”.

– Picolette van Starrenburg
Eigenaresse Have a Pico

Hi, ik ben Sanne

Online ads expert

Ik ben gek op cijfers en statistieken en tijdens mijn Bachelor Business Administration kwam ik er dan ook al snel achter dat mijn toekomst binnen marketing lag. Na mijn studie kwam ik in aanraking met adverteren op social media & Google en daar kon ik pas echt mijn passie kwijt. De combinatie van strategie, creativiteit, adviseren, cijfers en statistieken zorgde ervoor dat ik mij volledig wilde gaan focussen op dit vakgebied.

Ik ging voor een marketingbureau werken en vervolgens hielp ik zowel miljoenenbedrijven als kleine ondernemers met het opschalen van hun omzet door middel van social ads & Google ads. Ik testte hier met allerlei strategieën en budgetten.

Ik merkte dat ik voor mezelf wilde beginnen en nam 2,5 jaar geleden een sprong in het diepen. Ik zei alles in Nederland op, vertrok voor 1,5 jaar naar het buitenland en runde mijn bedrijf vanuit daar. In die tijd runde ik talloze campagnes op Facebook/Instagram, Google, LinkedIn, Pinterest en TikTok en hielp ik 125+ ondernemers. In totaal heb ik al meer dan € 1.000.000 advertentiebudget gespend.

Ik geloof daarbij niet in standaard ads, een leuk plaatje, tekstje erbij and that’s it. Het kan ook echt anders. Je kan veel creatiever ads in zetten, door gebruik te maken van onderscheidende video content en opvallende teksten.

Ik heb met heel veel verschillende strategieën getest. Ik heb veel ads mogen draaien en al meer dan € 1.000.000+ mogen spenden om zoveel mogelijk mee te gaan testen. En natuurlijk uiteindelijk daar hele mooie resultaten mee te behalen. Doordat ik dit al zolang doe en al zoveel verschillende soorten klanten heb mogen helpen, weet ik nu ook voor iedere ondernemer, welke de beste strategie is om in te zetten. En wat er voor nodig is om gemakkelijk te gaan opschalen.

Waarom Social Way?

Behaal meer klanten en omzet via online-advertenties op Google, terwijl je tijd overhoudt.

Een succesvolle Google ads-campagne opzetten voor elk budget.

4,5 jaar ervaring en meer dan 125+ klanten geholpen en 2500+ campagnes gedraaid.

Transparante prijzen én heldere resultaten

Getest met 1 miljoen+ ad spend. 

Persoonlijk contact & altijd binnen 24 uur reactie op je vragen

“Wat ben ik blij met Sanne! Als Rotterdammer kan ik haar hands-on en “niet lullen maar poetsen” instelling enorm waarderen”.

Sanne is professioneel, houdt me bij de les (heel fijn) en komt altijd met waardevolle suggesties als het om mijn social media campagnes advertenties gaat. Ik zou Sanne aanraden!”

– Vera Lenting
Eigenaresse Natur-el

Aan de slag

Let's meet!

Ben jij er klaar voor om met jouw omzet op te schalen?

Binnen 45 minuten weet jij concreet welke kansen je moet pakken om jouw doelen te behalen met jouw advertenties. Ik wind er geen doekjes om en ik hou niks voor je achter.

We nemen even helemaal jouw ads strategie onder de loep. Ik kijk even met je mee welke resultaten je behaalt, waar het slimmer kan, waar nog kansen liggen en waar je nog geld laat liggen. Die deel ik met je en dan kunnen we kijken of wij je daar verder mee kunnen helpen.

Deze sessie is 100% vrijblijvend. 

 

Veelgestelde vragen
Waarom is het slim om adverteren uit te besteden?

Een advertentiecampagne opzetten doe je niet zomaar even. Naast dat het tijd kost om uit te vogelen hoe het werkt, vraagt het ook om veel kennis om je campagne goed in te richten. Je moet je afvragen of je dat wel wilt. Want wat nu als je grof geld inzet, maar er niets mee behaalt? Of als je na een tijdje merkt dat Google voor de zoveelste keer zijn veranderd, waardoor je campagne niets meer doet? Ik kan je adviseren over adverteren op Google, geef je eerlijk advies (ook over het benodigde budget) en ik ken de laatste wijzigingen op advertising-gebied. Ook weet ik welke instellingen nodig zijn en zorg ik er zo voor dat jij met je advertenties écht effect behaalt.

Waarvoor zijn de opstartkosten?

De opstartkosten betaal je eenmalig aan het begin van de campagne, zodat we goed van start kunnen. Die kosten zijn bedoeld om je account in te richten, koppelingen te maken, updates door te voeren en de strategie voor je uit te werken.

Wat levert adverteren op Google mij op?

Door het adverteren op Google zit je in een later stadium van de klantreis. Wanneer jouw potentiële klant op zoek is naar jouw product of dienst dan wil je natuurlijk bovenaan de zoekpagina verschijnen. Om ervoor te zorgen dat ze dan ook direct op jouw website terechtkomen kan je meer zichtbaarheid creëren door middel van zoekmachine-advertenties. Door de campagnes wordt het inzichtelijk op welke zoektermen gezocht wordt en kunnen we bepaalde zoekopdrachten laten landen op specifieke landingspagina’s van jouw bedrijf.

Hoeveel mediabudget moet ik inzetten om resultaat te behalen?

Ik raad een minimaal budget aan van €400 per maand. Dit is wel heel afhankelijk van jouw bedrijf en het zoekvolume. Wij doen hier van tevoren altijd onderzoek naar.

Waarom gaan we een samenwerking voor minimaal 3 maanden aan?

Simpel, omdat we na één maand nog niet goed kunnen bepalen hoe een campagne presteert. Er is tijd nodig om de campagnes te optimaliseren door te kijken welke zoekwoorden en advertenties het beste werken. Na drie maanden hebben we dit goed kunnen testen en heb je daardoor wél een goed beeld van het resultaat. Dan kunnen we ook beter bekijken hoe we verder gaan.

Ik heb al eerder advertenties uitbesteed. Hoe weet ik of ik nu wel resultaat ga behalen?

Ik hou van realistische verwachtingen en ik zal je dan ook geen gouden bergen beloven. Deze bespreek ik dan ook met je in een strategiesessie. Ik kijk welke kansen ik zie en geef daar een realistische verwachting op. Ik heb genoeg ervaring (4,5 jaar) en meer dan 125+ klanten geholpen om met hun omzet op te schalen. In het voorstel krijg je ook echt te horen, waar nog verbeterpunten en kansen liggen, waardoor als je dat aanpakt echt in omzet kunt gaan stijgen.

Waarom zou ik kiezen voor Google ads en niet voor SEO (organische zoekresultaten)?

Buitenom dat SEO ook zeker een goed middel is om in de zoekmachine te verschijnen is dit vaak een langetermijnstrategie. Met Google ads kun jij met de juiste strategie direct bovenin de zoekmachine terechtkomen en met SEO is dat niet mogelijk. Vaak staan Google ads resultaten ook boven de organische resultaten, wat er in resulteert dat de organische resultaten vaak niet eens worden bekeken door jouw potentiële klant. Met Google ads heb je dat probleem niet en kun je hier sneller resultaat mee behalen. 

Is er een betalingsregeling mogelijk?

Ja, een maandelijkse betaling is mogelijk.