SocialWay
  • Home
  • Diensten
    • Alle diensten
    • Gratis e-book
    • Gratis masterclass
    • Strategiesessie
    • Facebook & Instagram advertenties
    • Google advertenties
    • LinkedIn advertenties
    • Pinterest advertenties
    • TikTok advertenties
  • Over Social Way
  • Reviews
  • Social way academy
    • Social Way Community
  • Spreker
  • Blog
  • Contact
Selecteer een pagina
Gratis ebook "Meest gemaakte fouten bij adverteren op Facebook & Instagram en hoe je ze voorkomt. Plan een kennismakingsgesprek in! Dé Social Way Community Cursus Leer AdverterenSocial media advertising uitbesteden? Wordt affiliate partner van Social Way. Over SanneBlog
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
Navigatie

Home
Werk met mij
Over Sanne
Blog
Reviews

Werk met mij

Affliliate Programma

Facebook & instagram advertenties
Linkedin advertenties
Pinterest advertenties

Links

Contact
Algemene voorwaarden
Privacy beleid
Cookie beleid

@socialwaynl
“Uh, pixel installeren? Dat klinkt mij te techni “Uh, pixel installeren? Dat klinkt mij te technisch”

Veel ondernemers hebben de Meta Pixel niet geïnstalleerd, omdat ze niet weten hoe dat moet of dat deze überhaupt bestaat. Of hij staat verkeerd ingesteld en meet niet alle data.

Hele grote gemiste kans 🤦🏻‍♀️

De Meta Pixel is een stukje code (dat klinkt ingewikkelder dan dat het is) dat je op je website zet om het gedrag van bezoekers te volgen en analyseren. 

Door die pixel hou je o.a. bij welke pagina's op de website worden bezocht, welke producten worden bekeken, welke producten aan een winkelwagentje worden toegevoegd en welke aankopen worden gedaan. 

Je meet dus door wie er interesse heeft getoond op je website. Door deze gegevens te verzamelen, kun je daarop gebaseerde doelgroepen maken om heel gericht op te adverteren. Dan heb je precies die warme doelgroep te pakken 🔥

Stel je de pixel niet goed in, dan meet je alleen wat er binnen Facebook en Instagram gebeurt, niet daarbuiten. Terwijl juist buiten Facebook, op je website of in je webshop, de interessante data ligt!

Onderdeel van ‘het goed instellen’ is om gebeurtenissen aan te maken in de Business Manager, op basis van de pixel. Daarmee meet je niet alleen verkeer naar je website maar ook specifieke conversies, zoals een aanmelding voor een masterclass of de aankoop van een product. Zo kun je goed analyseren wat je campagne precies heeft opgeleverd en hoe je deze optimaliseert. Dat kan niet zonder de pixel.

Kortom: adverteren zonder de Meta Pixel is doelloos.

Adverteer je zelf en staat die pixel nog steeds niet goed ingesteld? En kun je meer van dit soort praktische uitleg en tips gebruiken?

In de Social Way Facebook Community staan mijn team en ik voor je klaar om je te helpen en antwoord te geven op al je vragen en struggles rondom adverteren.

De eerste 14 dagen zijn gratis, kom je ‘t uitproberen? 🥳

#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes #ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
Als er iets is wat een jaar remote werken en reize Als er iets is wat een jaar remote werken en reizen mij heeft geleerd is het dit:

…mijn eigen gezondheid op 1 zetten.

Voordat ik vertrok zette ik mijn bedrijf op nummer 1, niet mijzelf. Tijd voor mezelf nemen? Sorry, maar daar had ik geen tijd voor. Ik was te druk met Social Way laten groeien.

Dit jaar heb ik meer en meer ervaren dat als ik goed in mijn vel zit, dat doorwerkt in mijn business. 

Ik had het nodig om weg te zijn uit mijn vertrouwde omgeving in Nederland om dit te beseffen. Door een jaar te leven buiten mijn comfortzone, zonder verwachtingen van anderen en volledig mijn eigen ding te doen, heb ik geleerd wat ik nodig heb om het meest uit mezelf te halen.

Ik leerde dat ik in de ochtend het meest productief ben en paste daar mijn dag op aan. 

Ik leerde meer tijd voor mezelf te nemen en dat rust nemen me op lange termijn meer brengt, dan toch nog even die paar uurtjes door knallen. Ik weet waar ik van oplaad en plan meer tijd voor leuke dingen en ontspanning.

Ik leerde grenzen stellen voor mezelf en klanten. Ik ben in de avonden en weekenden vrij en beperkter bereikbaar voor klanten. Mijn berichten voor werk en privé zijn gescheiden en ik check maar op één moment per dag mijn berichten.

Ik leerde niet te stressen over dingen waar ik geen controle over had, dingen sneller los te laten en niet in te vullen voor een ander. Zo bleken klanten veel begripvoller dan ik dacht als internet het weer eens niet deed 😅

Dit jaar heeft me nog veel meer gebracht dan ik vooraf had kunnen bedenken. Maar de grootste les die ik met je wil delen:

Jij bent de motor van jouw bedrijf, zorg daar goed voor 💙

Deel een 💙 in de comments als je dit vandaag even moest horen.

#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes #ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
Je verstoppen achter een mooie foto en een lekkere Je verstoppen achter een mooie foto en een lekkere tekst, het is simpelweg niet genoeg meer. 

Het is 2023. Video is taking over. Je ziet het aan Reels, TikTok, YouTube Shorts. Je kan niet meer om video heen.

Dus waarom zet je dan nog geen video’s in, voor je advertenties en de rest van je funnel?

Excuusjes dat het te veel tijd of geld kost en je het spannend vindt op die manier zichtbaar te zijn, ik snap ze. Maar je wilt toch groeien en (meer dan) rondkomen van jouw bedrijf? Dan heb je dingen te doen die spannend zijn en oncomfortabel voelen.

Als jouw resultaten nu tegenvallen, mark my words: focus je op video. Ik adviseer al mijn klanten te testen met video en ik zie keer op keer dat video beter werkt.

Want video valt op. Bewegend beeld, een pratend gezicht in je feed… dat trekt je aandacht tijdens het scrollen. Veel meer dan afbeeldingen die allemaal op elkaar lijken.

Het is tijd om je advertentie-game te upgraden en video aan je strategie toe te voegen. En dat hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn. Deze tips geef ik mijn klanten mee:

🍿 maak gebruik van korte video’s van max. 30 seconden

🍿 de eerste seconden zijn het belangrijkst: maak je boodschap direct in het begin duidelijk en trek de aandacht met iets grappigs, opvallends of triggerends.

🍿 schiet dynamische beelden, zorg voor beweging en film uit verschillende hoeken. Dat maakt het leuker om te (blijven) kijken.

🍿 ondertitel je video’s, de meeste mensen hebben hun geluid uitstaan. Doe je dit niet, dan komt je boodschap niet over. Zonde van je geld.

🍿 deel ook in je video altijd een duidelijke call to action. Wat wil je dat iemand na het zien van je video doet?

Zullen we bij deze afspreken dat je vanaf nu wél video gaat inzetten in je advertenties?

#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes #ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
Moeite met jouw zakelijke doelgroep bereiken? Je Moeite met jouw zakelijke doelgroep bereiken?

Je laat kansen en omzet liggen als je niet adverteert op LinkedIn.

De kosten liggen op LinkedIn dan wel wat hoger, maar leads zijn ook van een hoge kwaliteit. En warme, serieuze leads betekent een grotere kans op een aankoop.

Tijd om je te verdiepen in LinkedIn advertising dus!

Adverteren op LinkedIn kan via 8 verschillende type advertenties: 

💻 Ad met een afbeelding (1), video (2) of carroussel (3): verschijnen in de feed en lijken op gewone berichten. 

💻 Tekstadvertenties (4): verschijnen aan de rechterkant van de desktopversie van LinkedIn en zijn kleine tekstadvertenties. Gebruik deze wanneer je snel en efficiënt wilt adverteren met een duidelijke, korte boodschap.

💻 Berichtadvertenties (5): ads die als berichten rechtstreeks naar de inbox van LinkedIn-gebruikers worden gestuurd. Kunnen worden gepersonaliseerd en zijn een goede manier om een specifieke doelgroep te bereiken met een gerichte boodschap.

💻 Spotlight advertenties (6): zijn afgestemd op elke gebruiker op basis van hun eigen LinkedIn-profielgegevens, zoals profielfoto, bedrijfsnaam of functie. Dit type is dus gepersonaliseerd op de gebruiker. Zet deze ads in voor een event of nieuwsbrief-inschrijvingen onder warme doelgroepen. 

💻 Vacature advertenties: specifiek voor als je sollicitanten werft. Plaats een enkele advertentie in de nieuwsfeed (7) of maak gebruik van een gepersonaliseerde advertentie op basis van profielgegevens (8).

Uit ervaring met klanten zie ik dat ads met een enkele afbeelding, carrousel en video het best presenteren. Waar op andere kanalen video vaak beter scoort, zie ik op LinkedIn dat een advertentie met simpele afbeelding nog steeds goed werkt. 

Hou er rekening mee dat op LinkedIn een andere doelgroep zit dan op Facebook en Instagram. Een zakelijke doelgroep bekijkt ads op een andere manier.

Dus keep it simple & to the point.

En, je voelt 'm al aankomen: ga testen wat voor jouw business werkt.

#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes#ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
Een fout die ik veel gemaakt zie worden, is dat er Een fout die ik veel gemaakt zie worden, is dat er te veel geadverteerd wordt op een nieuw publiek.

Nieuwe mensen, die jou voor het eerst voorbij zien komen, noemen we in marketingtermen een ‘koude’ doelgroep. De kans dat zij meteen iets kopen, is klein. Het is nodig deze groep op te warmen naar een aankoop toe, door hen via gratis content kennis met je te laten maken. Het kost tijd en geld om van deze groep klanten te maken.

Slimmer is je te focussen op je ‘warme’ doelgroep: mensen die al interesse hebben getoond. Deze groep opnieuw targeten met een advertentie, noemen we retargeten. Een retargeting-campagne op die opgewarmde doelgroep levert veel meer aankopen op, dan adverteren op een koud publiek.

Een van mijn klanten stelde in de Social Way Facebook Community de vraag welke mogelijkheden er allemaal zijn om te retargeten. Via de Business Manager maak je verschillende warme doelgroepen aan, van:

1️⃣ je websitebezoekers. Je kunt dit zelfs specificeren op de mensen die iets in het winkelmandje hebben gestopt, maar niet hebben gekocht (dit is een superwarme groep 🔥)

2️⃣ mensen die interactie hebben getoond met je social media accounts (Facebook en Insta). 

3️⃣ mensen die een leadformulier in Facebook of Insta hebben geopend, maar niet hebben ingevuld.

4️⃣ je e-maillijst. Dit zijn mensen die zichzelf vrijwillig hebben aangemeld en geven daarmee aan geïnteresseerd te zijn.

5️⃣ mensen die interactie hebben gehad met jouw Insta of Facebook shop.

6️⃣ mensen die een video (organisch of advertentie) voor een bepaald percentage of duur hebben uitgekeken.

Wil je zelf adverteren en alle ins & outs leren over dit soort slimme online advertentiestrategieën? 

In de cursus Leer adverteren op Facebook & Instagram leg ik je alles over adverteren stap voor stap uit, zodat je voortaan een continue stroom aan klanten en omzet hebt. Je investeert eenmalig je tijd en geld en hebt alle kennis in huis om zelf succesvol te adverteren.

Meer info over deze cursus? Check mijn link in bio of stuur me je vragen via de DM!

#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes #ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
Pak je Google Maps er maar even bij📱 🌴 Boca Pak je Google Maps er maar even bij📱

🌴 Bocas del Toro, Panama
I love de Caribische sfeer op dit eiland! Het barst hier van de leuke eettentjes, waar je ook goed kunt werken. Ik doe dat vaak in Selina, BDT Vegan Shop en El Patio. 
Na werk geniet ik hier vooral van de paradijselijke stranden. Bocas is de perfecte plek om te relaxen en surfen en dat merk je aan de vibe: go slow
🌴Playa del Carmen, Mexico
Dit is voor mij echt de perfecte digital nomad spot. Heel veel co-works en cafeetjes om te werken. Er is een hele grote nomad community, dus je ontmoet makkelijk nieuwe mensen. Mijn favoriete werkplekken hier zijn Selina, Choux Choux Café, Basic Foodie en Bajo Café en ik kan ook Anana Coliving aanraden.
Hou je net als ik van strand, duiken, snorkelen en lekker eten, dan zit je hier perfect.
🌴Puerto Viejo, Costa Rica
Ben je dol op natuur en wildlife dan is Costa Rica de perfecte plek. Ik vond Puerto Viejo te gek. Hier vind je jungle, zon, zee, strand en de Caribische vibe.
Ik klapte mijn laptop weer open in Selina, wat hier een echte community is. Leuke tentjes om te eten en te werken: Bread & Chocolate, Como en Mi Casa. Na werk kun je hier surfen of een fiets huren (tip: Mirador Manzanillo voor een prachtig uitkijkpunt).
🌴Buenos Aires, Argentinië
Zin in city life? Dan is Buenos Aires een hele leuke stad voor digital nomads, vooral de wijk Palermo. Zoveel co-works en restaurants om vanuit te werken! Deze plekken vond ik fijn: Tea Connection, Ninina, The Panera Rosa, Blue Deli & Natural bar. Ook leuk om vanuit Buenos Aires te doen: met de ferry het buurland Uruguay te bezoeken.
Wat is jouw favoriete digital nomad bestemming?
#dutchgirlboss #zzp #ondernemer #ondernemen #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl #ambitieuzemeisjes#ondernemendevrouwen #onlineondernemen #zakenvrouw
© 2021 - 2023 Social Way   |   Alle getoonde bedragen zijn excl. BTW   |   Website door Maaike Maakt Merken
Cookies, lekker!
wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}